Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1368
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.other0000-0001-8283-9659es_ES
dc.coverage.spatialGlobales_ES
dc.creatorEsquivel Marín, Sigifredo-
dc.date.accessioned2020-01-31T20:39:33Z-
dc.date.available2020-01-31T20:39:33Z-
dc.date.issued2020-01-31-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.identifier.issn2594-0449es_ES
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/1368-
dc.descriptionIn the beginning there were approximations, then men had the sacred fire that demigods (half human men, human half gods) granted them, not without innumerable sacrifices, then only the profane fire remained, desecrated fire, which they lit to commemorate their pristine origin. Finally the memory remained, imagining intuition, since then they have the arts that still ignite, for some brief moment, the sacred fire of the imagination. This essay projects some meditative incursions into the infinite groove of time that is duration - meat and life of performance arts. This brief essay, risks and experiences around, and from the contours, proliferating and evanescent that make up the plot between body, time, art, performance, politics. This plot allows us to watch over and unveil the possibility of redoing the questions of contemporary art and, perhaps with it, reorienting the possible answers or at least reorienting the quest, which in these times is not a small matter.es_ES
dc.description.abstractEn el principio hubo aproximaciones, luego los hombres tenían el fuego sagrado que los semidioses, hombres mitad humanos, humanos mitad dioses, les otorgaron, no sin innumerables sacrificios, después únicamente les quedó el fuego profano, profanado, que encendían para rememorar su origen prístino. Finalmente quedó el recuerdo, intuición imaginante, desde entonces tienen las artes que aún encienden, por algún breve instante, el fuego sagrado de la imaginación. Este ensayo proyecta algunas incursiones meditativas en el surco infinito del tiempo que es la duración –carne y vida del performance. Este breve ensayo, arriesga y experimenta en torno, y desde los contornos, proliferantes y evanescentes que configuran la trama entre cuerpo, tiempo, arte, performance, política. Dicha trama nos permite velar y develar la posibilidad de rehacer las preguntas del arte contemporáneo y, quizá con ello, reorientar las posibles respuestas o por lo menos los senderos y caminos de búsqueda, lo cual en estos tiempos que corren no es poca cosa.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecas - Unidad Académica de Docencia Superiores_ES
dc.relationhttp://www.filha.com.mx/publicaciones/edicion/2019-12/cuerpo-y-tiempo-en-el-arte-contemporaneo-la-reinvencion-politica-del-cuerpo-como-duracion-por-sigifredo-esquivel-marines_ES
dc.relation.urigeneralPublices_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.sourceRevista digital FILHA. No 22, Año 15, Enero-julio 2020.es_ES
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]es_ES
dc.subject.othercuerpoes_ES
dc.subject.otherartees_ES
dc.subject.otherduraciónes_ES
dc.subject.othercontemporáneoes_ES
dc.subject.otherperformancees_ES
dc.subject.otherbodyes_ES
dc.subject.otherperformancees_ES
dc.subject.othercontemporaneityes_ES
dc.subject.otherdurationes_ES
dc.subject.otherartes_ES
dc.titleCuerpo y tiempo en el arte contemporáneo: la reinvención política del cuerpo como duraciónes_ES
dc.title.alternativeBody and time in contemporary art: the political reinvention of the body as a durationes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
Appears in Collections:*Documentos Académicos*-- UA Docencia Superior

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cuerpo handle (1).pdf403,05 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons