Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2777
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.other | 0000-0001-8866-0334 | es_ES |
dc.contributor.other | 0000-0001-8458-3933 | es_ES |
dc.coverage.spatial | Europa | es_ES |
dc.creator | Orejudo Pedrosa, Juan Carlos | - |
dc.creator | Díaz Muñoz, Celeste | - |
dc.date.accessioned | 2021-07-31T19:07:36Z | - |
dc.date.available | 2021-07-31T19:07:36Z | - |
dc.date.issued | 2021-07-31 | - |
dc.identifier | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.identifier.issn | 2594-0449 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/2777 | - |
dc.description | In this essay, we will analyse the meaning of photography and the image in modernity from Charles Baudelaire to Roland Barthes, focusing on the central space that visual arts occupy in digital media (the virtual world) and in the lives of people, in the social and private space. We will analyse the transition from photography to post-photography, and consequently, the artistic and philosophical theorization around media power of images in modern and contemporary societies determined by the advances of new technologies and its manifestations such as selfies and new electronic devices. | es_ES |
dc.description.abstract | En este ensayo analizaremos el significado de la fotografía y de la imagen en la modernidad desde Charles Baudelaire hasta Roland Barthes, enfocándonos en el espacio central que ocupan las artes visuales en los medios digitales (el mundo virtual) y en las vidas de las personas, en el espacio social y privado. Analizaremos el paso de la fotografía a la post-fotografía y, consecuentemente, la teorización artística y filosófica en torno al poder mediático de las imágenes en las sociedades modernas y contemporáneas, determinadas por los avances de las nuevas tecnologías y sus manifestaciones como las selfies y los nuevos dispositivos electrónicos. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Universidad Autónoma de Zacatecas | es_ES |
dc.relation | http://www.filha.com.mx/publicaciones/edicion/2021-06/de-la-fotografia-a-la-post-fotografia-la-camara-oscura-de-la-inmortalidad-por-juan-carlos-orejudo-pedrosa-y-celeste-diaz-munoz | es_ES |
dc.relation.uri | generalPublic | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de América | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ | * |
dc.source | Revista Digital FILHA No. 25, pp. 1-25 | es_ES |
dc.subject.classification | HUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4] | es_ES |
dc.subject.other | Fotografía | es_ES |
dc.subject.other | Post-fotografía | es_ES |
dc.subject.other | Imagen | es_ES |
dc.subject.other | Pintura | es_ES |
dc.subject.other | Selfie | es_ES |
dc.subject.other | Baudelaire | es_ES |
dc.subject.other | Barthes | es_ES |
dc.subject.other | Photography | es_ES |
dc.subject.other | Post-photography | es_ES |
dc.subject.other | Image | es_ES |
dc.subject.other | Painting | es_ES |
dc.title | De la fotografía a la post-fotografía. La cámara oscura de la inmortalidad. Baudelaire/barthes (imagen virtual, dispositivos electrónicos, selfies) | es_ES |
dc.title.alternative | From photography to post-photography. Camera obscura of immortality. Baudelaire / Barthes (virtual image, electronic devices, selfies) | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |
Appears in Collections: | *Documentos Académicos*-- M. en Inv. Humanísticas y Educativas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
20210731172829_fotografia.pdf | 315,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License