Please use this identifier to cite or link to this item: http://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3175
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor1012967en_US
dc.contributor.advisorCarla Beatriz Capetillo Medranoen_US
dc.contributor.authorRosa María García Ortízen_US
dc.coverage.spatialGlobalen_US
dc.creatorDe la Cruz Aguilera, Juan Manuel-
dc.date.accessioned2023-02-13T16:57:34Z-
dc.date.available2023-02-13T16:57:34Z-
dc.date.issued2021-10-18-
dc.identifierinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen_US
dc.identifier.urihttp://ricaxcan.uaz.edu.mx/jspui/handle/20.500.11845/3175-
dc.descriptionIn this research work, the educational and human practices that are had with respect to music and its educational interaction, its subjectivities, are revealed from their own experiential experience and from expert teachers in the field of artistic education and the different characteristics. The types of intersubjective links that are created for better communication between the student, the teacher and the knowledge are compared, considering the reality that is lived in school classrooms and the strategies that the teacher uses to reach meaningful constructions of learning. Analyze professional opinions on the characteristics of the classes to improve musical teaching practice in relation to the Dalcroze methodology and sharpen it from the autobiographical narrative and introspection for a reflection that contrasts between what is lived in the classroom and the teacher's experience.en_US
dc.description.abstractEn este trabajo de investigación se devela, a partir de la experiencia vivencial propia y de maestros expertos en el ramo de la educación artística, las prácticas educativas y humanas que se tienen con respecto a la música y a la interacción educativa a favor de la misma, sus subjetividades y sus diferentes características. Se comparan los tipos de vínculos intersubjetivos que se crean para una mejor comunicación entre el alumno, el maestro y el conocimiento, atendiendo la realidad que se vive en las aulas escolares y las estrategias que el docente utiliza para llegar a construcciones significativas de aprendizaje, se analizan opiniones profesionales sobre las características de las clases para mejorar la práctica docente musical con relación a la metodología Dalcroze y agudizarla a partir de la narrativa autobiográfica y la introspección para una reflexión que contraste entre lo que se vive dentro del aula y la experiencia del maestroen_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad Autónoma de Zacatecasen_US
dc.relation.isbasedonMaestro en Investigaciones Humanísticas y Educativasen_US
dc.relation.urigeneralPublicen_US
dc.rightsAttribution-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/us/*
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA [4]en_US
dc.subject.otherComunicaciónen_US
dc.subject.othersubjetividaden_US
dc.subject.otheralumnoen_US
dc.subject.othermúsicaen_US
dc.subject.otherautobiografíaen_US
dc.subject.othervínculoen_US
dc.titleLa comunicación y el vínculo intersubjetivo a partir de la metodología Dalcroze. Una propuesta de análisis”en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US
Appears in Collections:*Tesis*-- M. en Inv. Humanísticas y Educativas



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons